Un film di Giacomo Gatti
Un viaggio attraverso ventidue realtà esemplari per esplorare come il lavoro umano possa trasformarsi in un atto di creazione. Una forza invisibile, che unisce mani, sogni e ideali, alimenta il progresso e plasma le comunità. Il film si snoda in quattro capitoli tematici: la scienza come strumento di pace, il pane come simbolo di rigenerazione, l’errore come fonte di innovazione e la comunità come modello di sviluppo sociale. Con uno sguardo filosofico ed emotivo, rivela come il lavoro possa essere l’espressione più profonda della nostra vita interiore.
Energy of Creation
A journey through twenty-two exemplary realities to explore how human labor can become an act of creation. An invisible force—connecting hands, dreams, and ideals—fuels progress and shapes communities.
The film unfolds in four thematic chapters: science as a tool for peace, bread as a symbol of regeneration, error as a source of innovation, and community as a model for social development.
With a philosophical and emotional gaze, it reveals how work can be the deepest expression of our inner life.

DOCUMENTARY, 88′ Italy
Genre: documentary
Produced by: Inaz
Directed by: Giacomo Gatti
written by: Elia Gonella, Giacomo Gatti
Cast: Alexander Agethle, Pietro Barabaschi, Giacomo Bettani, Giampaolo Dallara, Gaetano Giunta, Davide Longoni, Paola Macciocchi, Maria Giovanna, Mazzocchi, Elena Mencaroni, Mario Merola, Alessandro Mignemi, Sergio Orlandi, Irene Palermo, Gian Luca Pellegrini, Karl Perfler, Pasquale Polito, Andrea Pontremoli, Chiara Sanna, Marco Torrini, Matteo Tiraboschi.
Language: Italian